søndag den 4. november 2012

Det gør mig glad på en søndag #13

#1: Vores bedste og hyggeligste weekendtradition. En gåtur gennem Assistens Kirkegården med en juice i hånden. Vi iagttager egern, nørrebrosk liv, bladenes farver og nyder den friske luft. Det gør godt på den efterårsrare måde.
#2: Jeg er på jagt efter en grøn plante til stuen, der både skal være dekorativ og simpel. Denne er et bud. Jeg vil kombinere min plante-lyst med et besøg i Botanisk Have, som længe har stået højt på min udflugts-ønskeliste.
#3: Min mor forærede mig hyacinter, da hun var på besøg. De dufter i hele lejligheden og minder mig om hende. Hun læser med på bloggen, og jeg har lovet at hilse fra hende og sige inderligt tak for alle jeres søde tanker herinde.

7 kommentarer:

fasterfis sagde ...

Dejlige søndagsvaner, og dejligt med planteliv fra din mor!

Søndagaftens ro fra de nye eventyr!

Malene sagde ...

Min veninde er flyttet til Nørrebro, og i sommers besøgte jeg hende og Nørrebro for første gang. Jeg drømmer mig ofte tilbage :)

Laura - the Sweet Spot sagde ...

Kære Linda.
Sad netop og tænkte på din mor, det glæder mig at hun kan besøge dig.
En plante du skulle overveje er finger-philedendron. Den er så nøjsom og meget grafisk. Mere jungleatig end fignen, som godt kan ha tendens til at blive meget ranglet inde. Finger-P er og bliver min yndlings.
Sweets/ Laura

Losarinas mor sagde ...

Dejlig Søndag :)

Svanna sagde ...

Skønne billeder og skønt med gode mødre :-)

linda; sagde ...

@ fasterfis; jeg forestiller mig, at du også har nogle gode, vanedannende søndagsgøremål. måske nogen der indeholder te i kandevis og hjemmebageri?

@ malene; uh, kom snart igen <3

@ laura; tusind tak for dine betænksomme tanker! og hvor fantastisk med dit plantetip - nøjsom og grafisk lyder spot on. jeg må straks finde sådan én. hvor køber man den mon? jeg synes desværre ikke, at udvalget er så stort på nørrebro. mange-mange tak, laura.

@ losarinas mor; det var en god søndag, ja! håber også din var rar.

@ svanna; tak - og ja, gode, søde, kærlige mødre er balsam for sjælen:)

Anne sagde ...

Har tænkt meget på dig og din mor. Puha altså, det er bare så uhyggeligt sådan noget.
Tak for reminder om assistensens, den må være god til barnevognsrulning også :) gerne med en juice i hånden. Fra noget specielt sted eller jeres egen mon??

KH