søndag den 18. november 2012

Film jeg lige har set #11

De Urørlige (Les Intouchables) af Olivier Nakache & Eric Toledano (2011)

Les Intouchables er historien om et umage venskab mellem en rig, lam mand (François Cluzet) og den halvkriminelle sorte fyr (Omar Sy) fra de parisiske, belastede forstæder, som bliver hans hjemmehjælper og ven. Det havde været oplagt at lave en trist og skrøbelig fortælling - i stedet er det varme, sjove og livsbekræftende i spotlightet. For filmen handler netop om ikke at dvæle ved sygdommen. Resultatet er enestående og fyldt med stærke og levende følelser fra et underholdende vennepar. Det er muligvis én af de bedste film, jeg længe har set.

 + Hvad ser du af film? Og har du set Les Intouchables?

10 kommentarer:

Emma sagde ...

Ja, jeg så den for noget tid siden, fordi den var et kæmpe-kæmpe hit i Tyskland allerede før sommerferien. Den er virkelig fin :)

Anne sagde ...

Det sidste vi så var faktisk bond. På en kæreste-dag.
Vi har dog snakket om at se den her også, for har hørt meget godt og din anbefaling gør den bestemt kun mere tillokkende :)

Tak for din søde, søde kommentar inde hos mig.

KH

Malene sagde ...

Jeg blev helt rørt over at se traileren i biffen, så den må jeg hellere få set til ende.

baghaekken sagde ...

Jeg var også helt vild med filmen - og enig, den er livsbekræftende

Anya PhiasRum sagde ...

Ja, den film har jeg også set reklame for.. den virker helt fantastisk!! Den sidste jeg så var 'Den skaldede frisør'.. det var også en dejlig film syntes jeg, Trine Dyrholm var sej..:)

Maria at inredningsvis.se sagde ...

Vilken vacker blogg du har:)
jag undrar hur man kan följa dig..har du bloglovin eller FB??

Gillar du inredning kan du kolla in min blogg:)

ha en fin vecka

LOVE Maria från inredningsvis.se
(sverige)

linda; sagde ...

@ jeg kan kun anbefale alle at se den. den er virkelig fin-fin! en god film-lykkepille.


@ maria; tusind tak:) du kan følge mig på bloglovin'. ude i menuen til højre finder du 'følg mig'-skiltet, hvor der er link til min profil på bloglovin'. jeg glæder mig til at besøge din blog!

Anette sagde ...

Det er den bedste film jeg har set i årevis. Åh, jeg skal se den igen.

LEAntropisk sagde ...

Jeg synes filmen var så god, at jeg helt glemte at de talte et sprog, som jeg ikke forstod et kuk af. :) Virkelig en skøn historie!

Anonym sagde ...

Jeg har netop set den i dag. Åh, hvor er den dog fin og varm, og jeg smilte og grinte rigtig meget. Den fortjener helt klart de gode anmeldelser. :)