mandag den 12. november 2012

I snackskålen

I forrige indlæg spurgte I ind til snackskålen, og jeg uddyber naturligvis gerne. Fadet er lavet i bambus og er fra Objects & Use - og det bliver kun pænere med tiden. Her er det fyldt med lidt forskellige sunde og søde snacks:

- Gala must fra Fejø, som er de sprødeste, saftigste og sødeste æbler, jeg har smagt. Et stort lager er et must.
- Mandler er en fast snack, men chokoladen er ny. Med hindbær & kokos og fra øko-chokomagerne Seed & Bean.
- De tørrede frugter består af morbær, tranebær, gojibær, incabær, grønne rosiner, mørke rosiner, kokosstykker, og nødderne er primært græskarkerner og usaltede peanuts. Blandingen smager også skønt ovenpå morgengrøden.

 + Hvad snacker du helst?

13 kommentarer:

Debbie sagde ...

Jeg snacker uden tvivl mest mandler, valnødder og mørk chokolade. Det er mine tre absolut yndlings, og jeg snacker meget hellere dem end slik og chips!


Fadet er forresten rigtig fint. Overvejede selv at spørge ind til det i sidste indlæg, da jeg skimtede den i baggrunden, men det var der så nogen andre som gjorde for mig ;-)

- Debbie
www.youknowmyface-notmystory.dk

A + K = ♥ sagde ...

Hvor ser det lækkert ud, jeg er også helt med på nødder og kerner og æblebåde, ellers er saltlakrids, gulerødder m. peanutbutter/bønnemos og ost et stort hit i min bog.

- Anne

Losarinas mor sagde ...

Tja, tror det må være mit eget knækbrød. Frugt. Og mandler ! mandler er bare det bedste! og valnødder !
Lidt chokolade:)

Anonym sagde ...

Hvor mange af dine fødevarer er økologiske? Er der noget som du ikke køber økologisk?

Maria Vanløseblues sagde ...

Jeg har også det fad, er så glad for det!

Jeg snacker helst mandler, eller macadamianødder eller paranødder - ok vist bare nødder ;-)

Michelle sagde ...

Jeg er virkelig glad for en knækbrød med peanutbutter - ikke videre fotogen, men åh så godt!

Sara sagde ...

Mmm, ser lækkert ud! Chokoladen med hindbær og kokos lyder fantastisk - hvor køber du den?
Smil

T. sagde ...

nødder og rosiner! Tak for tippet med fadet - det er så flot. Jeg har lige et andet spørgsmål; jeg har længe sukket over dit smukke (sofa)tæppe, og nu må jeg vide det, hvor er det fra, og hvor kan det købes?

Tak for en god blog!

FamilienDanmark sagde ...

Ser vildt lækkert ud! Det skal prøves.
Her snacker jeg vist mest bare hjemmebagt knækbrød og mandler for tiden. Og så clementiner. Tager vist ikke skade af at få lidt inspiration :-)

linda; sagde ...

@ mange lækre snackerier i spiser :) - og dejlig inspiration, tusind tak! jeg må vist i gang med mit hjemmelavede knækbrød.

ift. spørgsmålet om økologi er der en del, jeg køber, der ikke er øko især tøj, møbler osv. men generelt er meget af vores mad, drikke, rengøringsprodukter osv. økologiske - plus en del af mit makeup, shampoo m.v. var det svar nok? :)

tæppet i sofaen er fra tina ratzer, og det kan blandt andet købes her: http://www.stillebenshop.com/Catalog.aspx?lang=dk&designerId=59& (det kan virkelig anbefales - det holder sig så pænt og er virkelig lækkert i kvaliteten!)

Anja sagde ...

Hvor ser det lækkert ud! Hvor er kruset fra? :) Jeg drømmer lidt om macadamianødder i dag..og blåbær.

linda; sagde ...

@ sara; chokoladen køber jeg i min lokale helsemin:) den er ikke engang særlig dyr!

@ anja; kruset er efterhånden gammelt - men det er fra greengate. mmh, macadamianødder er også supergode. dem er vi også på herhjemme - især lune og ristede.

Anne sagde ...

Også en yndlingsskål her :)