mandag den 5. november 2012

Kulturelt fix; kbh læser

Så er det nu, vi skal suge til os af litteraturen i byen og få et kulturelt fix. Der er alt for meget stimuli i København til at blive i sofaen. Jeg vil vække min nysgerrighed fra slumren og tage de kulturelle briller på. kbh læser bringer nemlig litteraturen tættere på, og der er masser at gå ombord i. Jeg har især set mig lun på tre arrangementer:
Kvarterhuset, Salen, Jemtelandsgade 3, Amager, tirsdag 6/11 kl.  19-21 (gratis)
+
Spis din have:
Signe Wenneberg, der er kendt fra have- og madprogrammer på tv, holder foredrag om fænomenet Urban Gardening og de nye havetendenser med udgangspunkt i sin seneste bog ‘Spis din have’. Flere og flere mennesker bor i byerne, og vi begynder i stigende grad at dyrke mad i byerne, på tagene og i baggårdene.

LitteraturHaus, Møllegade 7, Nørrebro, onsdag 7/11 kl. 20-22 (50 kr.)
+ Kærlighed, mad og fremmede byer: Jan Sonnergaard har været ude i verden for at skrive. Denne aften er han tilbage for at fortælle om den røde tråd i sine sidste fem bøger og for at løfte lidt af sløret for sin næste bogs fortællinger om kærlighed, mad og fremmede byer.

Korridor No. 33, Dag Hammerskjölds Alle 33, Østerbro, fredag 9/11 kl. 17.30-18.30 (gratis)
+ Forfattermøde: Norske Hanne Ørstavik møder københavnske Christina Hesselholdt. De vil bl.a. tale om deres seneste romaner henholdsvis ’Hyænerne’ og ’Selskabet gør op,’ der begge handler om kvinder, der kæmper med ensomhed og tab - og med at genfinde identitet efter et forlist forhold.

 + Skal du med, eller har du andre kulturelle gøremål i kalenderen? Se hele kbh læser-programmet her

2 kommentarer:

Emma sagde ...

Jeg kan anbefale Mouritz/Hørslev i det gyldne bibliotek den 20. november! :)

linda; sagde ...

@ emma; er den koncert også en del af kbh læser? men det lyder som noget lige for mig - og dig! mon ikke vi ses dér så:)