onsdag den 7. november 2012

Pimp morgengrøden

I hverdagene spiser vi havregrød lavet på mandelmælk og vand. På toppen bliver den pimpet med hjemmelavet mysli, frugt, skyr og kompot. I lang tid har vi haft æblemos på toppen, men den slags skal helst variere lidt. Smagen af sommer har i stedet ramt vores morgengrød med øko-lækker jordbærkompot. Jeg har hamstret frosne økojordbær på tilbud, og så er det bare to poser op i en gryde ved svag varme. Simre-simre i 10-15 minutter, og så tilsætter jeg en teskefuld sukker og en masse vanilje. En tur i blenderen og så i et opbevaringsglas, wupti!

+ Hvad spiser du til morgenmad?

8 kommentarer:

Nadia WH sagde ...

Det lyder lækkert og det vil jeg bestemt prøve, for savner også lidt variation.
Pt. bliver der oftest spist æg tilberedt på forskellige måder eller skyr med hjemmelavet mysli + æblemos på toppen.

Anne sagde ...

Jeg er også ved at udskifte havregryn med mælk med havregrød! Tak for inspiration:)

Losarinas mor sagde ...

Jordbær er virkelig smagen af sommer :)

Maria Vanløseblues sagde ...

mmm jeg kunne godt være forfalden til den jordbærkompot.

Jeg spiser altid yoghuer/skyr til morgenmad og varierer så det jeg kommer oven på - mmm elsker morgenmad :-)

Sofie sagde ...

Jeg spiser normalt yoghurt med müsli eller en bolle med ost og syltetøj. Men halløj, jeg skal da lige ud og købe nogle poser frosne jordbær og lave mig noget kompot!

Marian N. Larsen sagde ...

Åh sommersmag - lige hvad jeg længes efter. Måske skulle jeg lave en lynmarmelade af de blåbær jeg har plukket og så ligger i fryseren og venter på at blive spist.

Jeg elsker SKYR med frisk frugt, lidt akaciehonning og ristet kokos. Men grød er også en fantastisk morgemad her i huset...

n e u r o t i c . n u sagde ...

Fede tips. De må prøves. Flere af dem, tak!

Linn sagde ...

Det lyder som en lækker kombination. Jeg har spist hindbærkompott, hakkede mandler og mælk til min havregrød det sidste styk tid - men den kombination skal vist snart skiftes ud, så jeg ikke bliver træt af den. Jordbærkompott på øko-bær lyder også som et virkelig godt alternativ. Hvis jeg havde tænkt mig om i sommer, ville jeg ha lavet rabarberkompott, men de fleste rabarber blev vist brugt til kager i stedet....