søndag den 2. december 2012

Det gør mig glad på en søndag #16

#1: Jeg har tændt ét lys i Kubus-lysestagen og pyntet den med træhjerterne fra sidste år. Teksten passer endda, for vi vågnede op til et snekysset København med kælkeglade børn og sneboldkastende voksne. Det er tid til røde næser, klementinduftende fingre, kradsende strikpandebånd og risengrød med det hele.
#2: Grønkål er også lige nu, og det ryger glædeligt både i salater og i saftpresseren. Jeg har kastet min kålkærlighed på Kålkællingerne, der rammer DR2 i juledagene. De laver en sundhedssalat i lækkerhedskategorien med grønkål, babyspinat, mandler, avocado og en sød citronskals-dressing. Så kål derud af!

+ Kåler du den, eller juler du den i dag? Glædelig 1. advent på den snevejrsfine måde.

6 kommentarer:

Maja_B_ sagde ...

Jeg elsker de kællinger...;) -og deres gennemførte og geniale koncept....
/Maja B

Kira sagde ...

Hvor er dine billeder hyggelige :)

hvis min bedre halvdel kunne lide kål, ville jeg helt klart kåle den, men nøjes med at jule den i dag!

Ida sagde ...

Jeg kåler den! Har købt gigantisk grønkål på torvet og skal for første gang prøve at lave salat med den. God søndag til dig :)

Bettina sagde ...

Kålkællingerne er for skønne - folk elsker det skidt :) Jeg både kåler og juler den i dag - det er jo ikke for sjov, at det er december, kæreste L.

A + K = ♥ sagde ...

Jeg juler den helt bestemt :D!

Men imorgen tror jeg nu skal ned efter engang grønkål - det smager jo skønt B-)

- Anne

Anonym sagde ...

Jeg er på hold med Bettina, for jeg også både kåler og juler den i dag. Har for første gang forsøgt mig med "Kale chips" i dag, og de er virkelig, virkelig lækre - og jeg som ellers var lidt skeptisk!
Din blog/dagbog er skøn Linda, og jeg elsker at smutte forbi og se dine fine billeder og søde tekster :-)