søndag den 6. januar 2013

Det gør mig glad på en søndag #21

#1: Jeg flirter kraftigt med yogaen, men jeg er ikke 100% trofast overfor yogamåtten. En yogalærer sagde til mig, at jeg skulle prøve mig frem med forskellige studier og undervisere, før jeg fandt den form, der harmonerede med mit yogahjerte. Nu får det så en chance til, og denne gang bliver det i en moderne svedhytte med hot yoga. Imens jeg venter på første sveddryppende time, bliver jeg inspireret til en madglæde-boostende grøn start på dagen.

+ Søndag er løbedag, så jeg vil snørre skoene og komme afsted. Jeg er afhængig af følelsen undervejs, hvor tankemylderet pludselig stopper helt af sig selv. Bagefter føles det som at være svøbt ind i en dyne af velvære. Hvad består din søndagsharmoni af?

9 kommentarer:

ditte marie sagde ...

Min søndagsharmoni består af at få scannet og renset alle mine færdige tegninger, altimens jeg drikker mange kopper the eller kaffe og hører god musik og hygger mig.

Birthe sagde ...

Åhh yoga, det giver mig så meget. Er nu bare flyttet fra Kbh til Aarhus, og har et stamsted gennem mange år i Kbh - hamsayoga på Nørrebro. Men de åbner så også i Aarhus i Februar... Føler mig ret heldig ;-). Sidder i sofaen med en laaang liste over ting der skal ordnes...

Marian N. Larsen sagde ...

Åh jeg tror også Yoga skal på min 2013-liste... det er så godt for krop og sind, men jeg er en vatnisse til det med rutiner! Godt tip fra din yogalære med at teste forskellige former...

Min søndag er noget med stakkevis af notesbøger, skriverier, planer, drømme, en lang gå tur, meditation og lade op med en god film inden den igen står på arbejde i morgen....

Prinsesse Suh sagde ...

Hvor lyder det dejligt med en gang yoga - dog var hotyoga ikke mig, så jeg holder mig til en gang astanga. God fornøjelse.

Mille sagde ...

Dejligt inspirerende indlæg - jeg har prøvet yoga et par gange og det var skønt at have kontakt med krop og sind på en gang.
I dag fik jeg også et par km i benene, sammen med en go veninde. Jeg er ikke specielt god til at løbe, men målet er 10km til Juli. Småt for nogle, men stort for mig :) Rigtig go søndag til dig.

Svenskofilia sagde ...

Min søndagsharmoni består af tedrikning, radiolytning, familiebesøg og forberedelse til den kommende uge.

Tina - etdelerum sagde ...

Jeg har kun prøvet yoga få gange, men umiddelbart bed det sig ikke lige fast - måske jeg bare ikke har fundet den rette form eller lærer...?
For mig betyder søndag typisk hygge med børnene og måske et overblik over den kommende uge. Tror jeg bør sætte det som et 2013-mål at løb skal på søndags-programmet!

Sofie sagde ...

En dag bagud, men min søndag bestod af planlægning af denne uge, masser af kaffe, leg med den tre-årige, frokost med mine forældre, et karbad og god mad. Ligesom det skulle være.

Jeg har ikke gået til yoga i noget der ligner halvandet år, men det er også klart et af mine 2013-mål. Desværre er jeg flyttet til en by som ikke tilbyder gravidyoga, men når jeg har født i februar (og må begynde at træne igen), så er jeg klar-parat til start! Og så er jeg faktisk så heldig at yoga-huset er 3 huse væk :) indtil da har jeg fundet nogle gravid-yoga øvelser på nettet som jeg kan lave :)

Carla sagde ...

Bor du i Århus? Hvis ikke, så kan jeg seriøst anbefale Nalini, som ligger på Christianshavn. Har skrevet en hel del om det på min blog!
http://carlamickelborg.tumblr.com/tagged/yoga