onsdag den 9. januar 2013

Kuren mod januar (og regnvejr)

Jeg har set mig halvbitter på januar. Måneden mangler en vital krammer af en kæmpe vitaminpille og noget glød - og at dagene er grå, våde og sådan lidt zzzz-agtige får ikke min kærlighed til at stige. Sidste år fik januar dog en portion ekstra potentiale, da vi den 1. bestilte flybilletter til New York. Og nu gentager vi succesen. Der er godt nok en del måneder til, men det giver alligevel akut trang til at bryde ud i en omgang gangnam style-dans af ren glæde.

+ Har du fundet en kur mod januar? Jeg hepper på gode forslag i kommentarfeltet.

11 kommentarer:

fasterfis sagde ...

Min januarkur er totalt kedelig, men den handler om at jeg dyrker noget andet motion, end det jeg er vant til at få på rulleskøjterne. Det gør underværker ved mit humør, selvværd og skubber regnen lidt til side.

Rare mennesker og vintergrønsager i fødevarefælleskabet på vagten i dag, kan også nogle tricks.

Hurra for mere NY. Jeg vil også der hen en dag.

Ida/FarWestLogbook sagde ...

Åh, fødegangen bobler jo af energi , men det bliver nok lidt svœrt ;-) Ellers så er jeg faldet pladask for gåture med kameraet i København - selv i 'gråhed' og regnvejr.

Rikke sagde ...

Det lyder som en virkelig god kur - måske vi også skulle overveje den herhjemme :)

Ida sagde ...

Årh snyd! Vores kur minder om din; feriedrømme om sommerferie i USA. Lidt samme opskrift som sidst, New York og sunny California.
Udsalgskup er også et lyspunkt i januar ;)

Sara Dalhoff sagde ...

Sikken en festlig kur!!
- desværre én af dem er kræver 'recept'... ;)

Min kur er ganske kedelig; masser af stearinlys, rar musik og holde sig beskæftiget.
Men den er nu meget hyggelig.

Cecilie L. sagde ...

Jeg bestilte samlede Nynnes Dagbog på biblo - det lyser lidt i min januar :) (og så barsel og babyforberedelse)

Annette sagde ...

Flyt!
Min januar flyver afsted, mens jeg maler hus og om lidt begynder at pakke, fuld af forventning.
Men det kan nok ikke anbefales hvert år ;-)

Men jeg ynder at have en eller anden venindeting at se frem til, fester i det store eller små, kræse lidt om maden, også i hverdagen, og så små ting som at bemærke, hvordan hver dag bliver en smule længere trods det grå.

Deborah sagde ...

Jeg skal gerne medgive, at jeg også har svært ved at finde de positive briller. Hele december og denne måned med, har jeg været nedlagt af sygdom :-(

Jeg nægter dog at give op, så jeg prøver mig med farvestrålende lækre opskrifter, yndlingsserier på TV, og husker at rose mig selv til skyerne, når jeg får taget mig sammen til nogen af de tonsvis af hængepartier, og så glæde mig over, det jeg kan! Men indrømmet, det kan knibe!

linda; sagde ...

@ fødegangen lyder som et oplagt sted at kurere januarbitterhed - kan man bare komme forbi et smut? ;) ellers vil jeg prøve mig med en blanding af jeres tips; rare mennesker, gode bøger, ekstra madkræseri, gåture og måske lidt udsalgskiggeri? tak, søde damer! kaster lidt januarglimmer i jeres retning.

Anonym sagde ...

Jeg er januar depri og må tilstå at jeg skulle synke en ekstra gang da sneen atter begyndte at falde...
Men om fire uger er jeg på vej til Mexico. Sol, varme, grøntsager og frugt, surfing og saltvand samt tid til de mennesker jeg holder allermest af, fik de helt positive tanker tilbage i mit sind.

Jeg håber det bliver en helt fantastisk tur til NYC.
God mandag aften.

Superhelten sagde ...

Jeg er blevet lidt afhængig af at rejse til et varmt sted i december eller januar...det gør vinteren tålelig og lige pludselig er der ikke lang tid til foråret.

En helt fantastisk, men også ret vanedannende kur :)